De eerste dagen - Reisverslag uit Hildesheim, Duitsland van Corianne Boekee - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Hildesheim, Duitsland van Corianne Boekee - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Corianne

04 April 2014 | Duitsland, Hildesheim

Hallo allemaal,

Hier even een berichtje uit Hildesheim. De eerste dagen zitten er alweer op. Ik ben nu een paar dagen hier, maar heb het idee dat ik er al weken zit.
Ik begin zelfs al in het Duits te denken, echt bizar!

Het huisje waarin ik zit, bevat vier slaapkamers, kamer en keuken. Ieder heeft zijn eigen vakje, bakje, dingetje in de keuken douche enzo. Dus het is echt beetje eigen.
Ik heb al twee huisgenoten gezien, de andere komt pas als het semester weer begint. Ze zijn ontzettend aardig en zorgen er echt voor dat ik helemaal ingeburgerd raak in het reilen en zeilen van het studentenleven in Duitsland.
De eerste avond hier hebben Stephan, Jaco en GJ hier voetbal gekeken, in het hotel ging dat namelijk niet. En na ja niets is te gek hier, alles kan.
Daarna afscheid genomen wat toch wel zwaar viel. Aan de keukentafel heb ik paar traantje gelaten. :P

Gisterochtend heb ik samen met mijn huisgenoot alles schoongemaakt, ja, ja ik kom terug als een echte huisvrouw die kan boenen en poetsen..XD (thuis deed ik dat namelijk niet, ja ich weiss, schandalig..)
Woensdagavond hebben we met ongeveer de halve campus gegrild. Ontzettend gezellig en heb veel nieuwe mensen ontmoet en gesproken.
Ik heb de vooroordelen die ze hier hebben over Nederlands maar gelijk de kop in gedrukt. Heb ze maar verteld over de tulpen, koeien, kaas en de molens. Dat is beter dan Marihuana en neuken in de keuken..

Tot en met zondag zit ik hier alleen, omdat mijn huisgenootje weekend thuis is. Maar ik vermaak me wel met m'n Nederlandse maatjes.

Nou ik ga weer snel verder aan mijn dingen die ik nog in Nederland moet inleveren!

Bis Später!



  • 04 April 2014 - 11:31

    Maris:

    Veeul plezier cnor:) ik mis de peukjes doen nou al.
    Je kan t wel allemaal leuk vertellen hahah

  • 04 April 2014 - 12:31

    Je Zusiee:

    Whaha je vermaakt je prima hoor ik !! Geen heimwee krijgen en tot over 4 weekjesss!

  • 04 April 2014 - 12:33

    Je Zusiee:

    Haha je vermaakt je prima hoor ik alweer geen heimwee krijgen!! En tot over 4 weekjess

  • 04 April 2014 - 15:49

    Jopie En Leen:

    Hoi Corrianne,Goed om wat van je te lezen. Ik had begrepen dat je met mensen uit jouw "klas"hier uit Rotterdam daar zou zitten in een huisje, kamer oid., maar ik begrijp dat dat niet zo is.......Fijn dat je je vermaakt, oomk goed te horen dat je kan schoonmaken, als het nodig is kan ik je dan inhuren??? Hartelijke groeten vanuit Barendrecht

  • 04 April 2014 - 16:10

    Corianne:

    Mijn klasgenoten zitten ook op de campus maar in andere huizen. Ik zit met drie Duitse meiden! Hahah nou schoonmaken is niet mn hobby:p

  • 04 April 2014 - 18:05

    Hans:

    heee cnor

    leuk verhaal. goed om te horen dat het goed gaat met je.
    met je neuken in de keuken hahaha...
    maar maak er geen gewoonte van, van het schoonmaken, dalijk ga je het nog leuk vinden haha
    nog heel veel plezier daar, enne, we komen wel een keer langs;-)

  • 05 April 2014 - 18:37

    Marliess:

    Leukkk dan kun je over 4 maanden mijn eitje bakken inplaats van ik de jouwe:p xxx miss je

  • 05 April 2014 - 20:56

    Pa En Ma:

    Liebe corianne. Fijn dat de reis goed gegaan is,en dat je al wat ingeburgerd ben. En dat schoonmaken is zeker niet verkeerd hoor. Hier gaat alles goed. We bellen zo gauw mogelijk bij gelegenheid.Het beste toegewenst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Hildesheim

Corianne

Actief sinds 31 Maart 2014
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 3377

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 31 Juli 2014

Hildesheim

Landen bezocht: